מערכת תמונות יהודיות  כג ניסן, תשפב24/04/2022


המפכ"ל משיב לעודה וגם נאיל זועבי, איש החינוך הערבי-ישראלי-מוסלמי, בקריאה נרגשת: "אני ערבי גאה, מוסלמי גאה וישראלי גאה"

המפכ"ל משיב לעודה וגם נאיל זועבי, איש החינוך הערבי-ישראלי-מוסלמי, בקריאה נרגשת: "אני ערבי גאה, מוסלמי גאה וישראלי גאה"
"ערבי בשביל ישראל", הספר החדש בהוצאת "עכשיו אפשר" מאת עמנואל בן סבו, יוצא לאור בימים אלו ומגולל סיפור אנושי מרתק עם זווית מסקרנת לגבי חייו המרתקים של זועבי בתוך החברה שלו ושלנו.

השר המיועד המוסלמי הראשון ששוריין ברשימתו של נתניהו, מוציא לאור ספר חדש ובו גילויים מסקרנים מסיפור החיים המדהים שלו במיתוג קונטנטו נאו בהובלת נתנאל סמריק.

"אל תאמינו לשקרים, תאמינו לקשרים" אמר לנו זועבי בסיום הראיון עמו כמסר לקהל
הישראלי הרחב, קריאה לדו-קיום, יהודים וערבים כאחד.

נאיל זועבי, איש חינוך בהווייתו ונשמתו, שימש כאיש צוות חשוב בבית הספר היסודי בטמרה ובהסתדרות המורים מרחב עפולה במשך עשורים.

הוא מגדיר עצמו "ערבי וישראלי גאה", ומאמין שההגדרות הללו חיות אחת לצד השנייה בשלום. הוא תמיד הקפיד להרים ולהניף את סמלי מדינת ישראל בבית הספר שלו, באמונה שלמה שחיים משותפים בישראל זו האופציה היחידה.

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ביקר בבית הספר שלו בפתיחת שנת הלימודים 2016. חמש שנים לאחר מכן, ב-4 לפברואר 2021, הודיע נתניהו על כך שזועבי יקבל מקום משוריין ברשימת הליכוד לכנסת לקראת הבחירות ה-24 וכי זועבי יומנה לשר לקידום החברה הערבית בממשלת נתניהו.

זועבי התארח באולפן הטלוויזיה הדיגיטלי של קונטנטו נאו וסיפר לנו על אחד מהרגעים המטלטלים בחייו: "יום לאחר פסגת הסכמי אוסלו ברוח של שלום, אחווה ושלווה, בעודי מקשט את בית הספר בצבעים של תקווה, התוודעתי לפיגוע מחריד בעיר עפולה, הסמוכה למקום מגוריי".
זועבי, איש חינוך מוסלמי-ערבי-ישראלי, שיתף עמנו את התחושות הקשות לשמוע את ביטויי הגזענות בסביבתו לאחר הפיגוע בעפולה וכיצד התמודד עמם כאיש חינוך בכיר מול ילדי בית הספר המוסלמי אותו שירת נאמנה מעל 20 שנה.